Er wordt van ons steeds vaker gevraagd om zelf hulp te regelen. Dit is fijn als het lukt. Toch kan het ook zwaar en complex zijn. KER helpt je eenvoudig om zelf oplossingen te vinden en te regelen. Zo helpen we samen elkaar.
KER kan je gebruiken op je laptop, pc, tablet of smartphone. Meld je nu gratis aan en maak kosteloos of met voordeel gebruik van:
Om KER te kunnen gebruiken. Maak je een KER-account aan. Dit is gratis. Met dit KER-account maak je via je laptop, pc, tablet of smartphone kosteloos of met voordeel gebruik van KER.
KER activeren is eenvoudig. Je hoeft je alleen maar aan te melden. Na het aanmelden heb je een KER-account en kun je KER gratis gebruiken.
Je vindt een stap voor stap-uitleg via de knop hieronder.
In je KER-account (MijnKer) vind je een handleiding via de knop ‘Hoe werkt KER?’ Hier zie je die uitleg:
Met KER kun je eenvoudig zelf en samen hulp vinden, organiseren en regelen.
Graag leggen wij uit wat je met KER kan doen en hoe.
Wanneer je KER gebruikt kan je altijd makkelijk terug naar het beginscherm door op het KER-logo onderin te klikken.
Klik rechts onderin op volgende voor meer uitleg.
Door rechtsboven te klikken op het gebruikersicoon kom je op jouw profielpagina. Hier kan je jouw profiel wijzigen.
Klik op mijn organisaties om te zien welke organisaties bij jou in de buurt aangesloten zijn bij KER. Naast dat je op KER al veel kan vinden en regelen, kan een aangesloten organisatie nog meer extra’s bieden.
Je kan via jouw profielpagina ook de rapporten van de zelftesten terugvinden. Dit doe je door te klikken op mijn rapporten.
Wel zo makkelijk om nog eens terug te lezen.
Door rechtsboven te klikken op het hartje, kom je bij jouw wensenlijstje.
Tijdens een zelftest, vanuit oplossingen voor jou en de agenda kan jij een product, dienst of interventie bij jou in de buurt toevoegen aan jouw wensenlijstje. Deze zijn later dus eenvoudig op deze plek terug te vinden.
Hier kan je vervolgens een product in jouw winkelwagentje doen of eenvoudig een dienst aanvragen.
Hier kan je snel en eenvoudig één van de zelftest doen of één van de adviesgesprekken aan huis aanvragen.
Je start een zelftest door te klikken op één van zelftesten die je graag wilt doen.
Wanneer je liever een adviesgesprek aan huis wilt, klik je eerst rechts onderin op de knop gesprek aan huis.
Kies vervolgens het gewenste gesprek dat aangeboden wordt door een van de aangesloten organisaties.
Met de slimme agenda kan je eenvoudig zelf of samen jouw dag en activiteiten inzichtelijk maken.
Je kan links onderin op de knop dag structuur klikken. Hier kan je jouw belangrijkste momenten van de dag vastleggen.
Rechts onderin kan je kiezen voor nieuwe afspraak. Hier kan je een activiteit of taak toevoegen aan jouw agenda en contacten hiervoor uitnodigen.
Wanneer je een nieuwe afspraak toevoegt, selecteer je eerst de categorie. Daarna kan je typen wat het onderwerp van de afspraak is en wanneer en hoe laat deze plaatsvindt.
Hierna heb je meerdere keuzes. Je kan een contact uit jouw contactenlijst toevoegen om dit samen te doen. Klik daarvoor op de knop contact selecteren.
Je kan ook een nieuw contact uitnodigen. Klik dan op de knop nieuw contact.
Het kan zo zijn dat je hulp en ondersteuning kan gebruiken bij een activiteit of dat je als mantelzorger niet de tijd hebt om te helpen. Daarom hebben wij ook direct alternatieven zichtbaar gemaakt in de slimme agenda. Deze worden aangeboden door organisaties bij jou in de buurt. De alternatieven vindt je direct onder de afspraak.
Staat er een goed alternatief tussen? Klik dan op het hartje om deze toe te voegen aan jouw wensenlijstje.
Vergeet jouw nieuwe afspraak niet op te slaan door te klikken op de knop opslaan rechts onderin.
Bij oplossingen voor jou vind je allerlei hulp en ondersteuning voor zorgeloos en veilig thuis.
Klik op een van de tegeltjes om te zien hoe jij geholpen kan worden.
In je buurt laat ondersteuning en activiteiten zien die geboden worden door verschillende organisaties.
Diensten laat de hulp (aan huis) zien die geboden wordt door Kruiswerk.
Producten bevat een assortiment die jouw huis veilig kunnen maken op de thema’s vallen, brand en inbraak. Maar ook producten die jouw comfort in huis verhogen.
Hulpmiddelen de locaties zien van thuiszorgwinkels in de buurt. Hier kan je onder meer terecht voor het lenen van krukken en het KER Alarmhorloge.
Je kan makkelijk een product, dienst of hulp in jouw buurt vinden door te klikken op de knop filters rechts onderin.
Wanneer je iets gevonden hebt wat jou kan helpen. Dan kan je klikken op meer informatie.
Je kan ook kiezen om dit toe te voegen aan jouw wensenlijstje, zo is het product, dienst of oplossing in de buurt makkelijk terug te vinden. Klik hiervoor op het hartje.
Wil je een dienst aanvragen? Klik dan rechts onderin op aanvragen.
Wil je een product aanschaffen? Klik dan rechts onderin op in winkelwagen.
Wij hopen dat wij het jou zo makkelijk mogelijk maken om zelf en met elkaar hulp te vinden, organiseren en regelen.
Leden van Kruiswerk koppelen het lidmaatschap door het lidnummer en postcode in te vullen. Het lidnummer staat rechtsboven op de voorkant van de contributiebrief 2024.
Ben je jouw lidnummer kwijt of vergeten? Neem contact op met de ledenservice van Kruiswerk.
Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 13.00 uur op het telefoonnummer 0314 - 357 430. Je kunt ook een e-mailbericht sturen naar info@kruiswerk.nl
Je digitale ledenpas vind je online op je profielpagina van je KER-account in het gedeelte 'Mijn organisaties'.
KER (Krijg eigen Regie), helpt je eenvoudig zelf oplossingen te vinden en te regelen. KER kan je gebruiken op je laptop, pc, tablet of smartphone. Als lid heb je de volgende voordelen binnen KER:
Neem contact op via dit formulier, mail je vraag naar info@ker.nl of bel 088 17 17 360 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 13:00).
In de adresbalk van je internetbrowser zie je mijn.ker.nl staan zodra je inlogt op jouw KER-account. Het is jouw persoonlijke omgeving van KER. In je KER-account vind en regel je veel soorten hulp. Je wordt er geïnspireerd en vindt er oplossingen om samen hulp te organiseren. Wanneer je de testen invut, ontvang je direct tips en oplossingen. Ook kun je producten en diensten op je favorietenlijst zetten (via het hartje) of direct kopen (in het winkelmandje plaatsen en bestellen).
KER kan je gebruiken op je laptop, pc, tablet of smartphone. Met een KER-account maak je kosteloos of met voordeel gebruik van:
Neem contact op via dit formulier, mail je vraag naar info@ker.nl of bel 088 17 17 360 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 13:00).
Je alarmoproep komt als telefoonoproep binnen bij je alarmcontacten. Het telefoonnummer dat zij in beeld zien is: +46 71 910 251 090 28. Vraag je alarmcontcaten dit nummer op te slaan, zodat ze het herkennen als een noodoproep van jou.
Je alarmcontacten ontvangen ook een sms. De sms heeft als afzender KER.
Een alarmoproep komt als telefoonoproep binnen.
Het telefoonnummer is: +46 71 910 251 090 28. Sla als alarmcontact dit nummer op in je telefoon, zodat je het herkent als een noodoproep.
Je ontvangt ook een sms. Deze sms heeft als afzender KER.
Het is van essentieel belang om nooit iets op te laden zonder toezicht vanwege verschillende potentiële gevaren, waaronder:
Kortom, door altijd aanwezig te zijn tijdens het opladen van elektronische apparaten, kunt u potentiële gevaren minimaliseren en de veiligheid van uzelf, uw eigendommen en uw omgeving waarborgen.
Vraag eventueel een bekende of hij of zij je wil helpen.
Mail je vraag naar klantenservice@ker.nl of bel 088 17 17 360 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00).
Het KER Alarmhorloge is een modern horloge, dat de tijd bijhoudt en extra bescherming biedt. In een noodsituatie druk je eenvoudig op de alarmknop van je horloge.
Zo krijg je snel adequate hulp.
Log in en bestel je KER Alarmhorloge.
Maak een account aan, log in en bestel je KER Alarmhorloge.
Het abonnement zorgt ervoor dat je met het horloge dag en nacht bij alarm bereikbaar bent met een eigen spreekluisterverbinding met locatiemelding.
Je betaalt als lid slechts € 22,50 per kalenderjaar voor het hele huishouden. Dit wil zeggen dat op één lidmaatschap, alle inwonende gezinsleden kunnen profiteren van de voordelen die met het lidmaatschap gepaard gaan.
Als het eerste alarmcontact de voicemail bij een noodoproep aan heeft staan, dan ziet het horloge dit als een beantwoording door de voicemail. De tweede contactpersoon wordt dan niet telefonisch gealarmeerd. Wel ontvangen beiden een sms-oproep. Bij nood kan je altijd opnieuw op de alarmknop blijven drukken en zal er elke keer weer een poging worden ondernomen om het eerste alarmcontact te bereiken.
In een noodsituatie druk je eenvoudig op de alarmknop van je horloge.
Je hebt direct een spreekluisterverbinding met de mensen die je als alarmcontact hebt ingesteld.
Zij ontvangen ook direct een bericht met jouw exacte locatie.
Zo krijg je snel adequate hulp.
Je KER Alarmhorloge werkt in heel Nederland.
Mail je vraag naar klantenserviceinfo@ker.nl of bel 088 17 17 360 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 13:00).
Bestellen kan via deze pagina.
Abonnementsgeld wordt via een automatische incasso maandelijks van je rekening afgeschreven.
Kruiswerk-leden kunnen tot 4 weken gratis een horloge uitproberen*. Dit kan vanaf 18 maart bij Kruiswerk. Neem contact met ons op voor mogelijkheden.
* Uitleen van het horloge is uitsluitend in de Achterhoek en de Liemers.
Je bestelt het horloge via deze pagina.
Bij normaal gebruik van het horloge heeft men 2 jaar garantie op het horloge.
Retourneren van het KER Alarmhorloge kan via de Klantenservice van KER. Stuur een mail naar Klantenservice@ker.nl of bel 088 17 17 360.
Heb je je horloge geleend bij Medipoint? Retourneer het horloge bij de betreffende Medipoint-winkel
De minimale duur van het contract is 12 maanden.
Opzeggen van je abonnemnt kan via een mail naar de Klantenservice van KER: Klantenservice@ker.nl
We internetten steeds vaker op mobiele apparaten, zoals de smartphone of tablet. Zet websites die je vaak gebruikt, zoals mijnKER.nl, op het scherm van je mobiele telefoon tussen de apps. Zo tik je op het pictogram en de website opent meteen.
Let op: om een website op je beginscherm van je mobiele apparaat te zetten moet je verbonden zijn met het internet, dit kan dus niet offline!
In de video hieronder zie je hoe je het KER-pictogram op het beginscherm van je iPhone zet, zodat je snel toegang tot de KER-website krijgt.
Tips voor je begint:
Gedaan? Volg nu de vijf stappen uit de video:
Nog een tip: Klik in mijnker.nl op het vlak bovenaan ‘Hoe werkt KER?’ en krijg een rondleiding binnen KER.