Vraag en antwoord

KER

KER Algemeen

Senioren en mantelzorgers regelen het online met KER

Er wordt van ons steeds vaker gevraagd om zelf hulp te regelen. Dit is fijn als het lukt. Toch kan het ook zwaar en complex zijn. KER helpt je eenvoudig om zelf oplossingen te vinden en te regelen. Zo helpen we samen elkaar.

KER kan je gebruiken op je laptop, pc, tablet of smartphone. Meld je nu gratis aan en maak kosteloos of met voordeel gebruik van:

  • Testen en advies aan huis
  • Ontzorgen bij dagelijkse taken
  • Activiteiten en diensten in de buurt
  • Hulpmiddelen en producten
  • Slimme agenda
  • KER Alarmering voor thuis en uit

Meer weten over KER

Om KER te kunnen gebruiken. Maak je een KER-account aan. Dit is gratis. Met dit KER-account maak je via je laptop, pc, tablet of smartphone kosteloos of met voordeel gebruik van KER.

KER activeren is eenvoudig. Je hoeft je alleen maar aan te melden. Na het aanmelden heb je een KER-account en kun je KER gratis gebruiken.

Aanmelden

Gratis aanmelden

Inloggen

Log in

Liever een stap voor stap-uitleg?

Je vindt een stap voor stap-uitleg via de knop hieronder.

Stappenplan aanmelden

In je KER-account (MijnKer) vind je een handleiding via de knop ‘Hoe werkt KER?’ Hier zie je die uitleg:

Hoe werkt KER?

Met KER kun je eenvoudig zelf en samen hulp vinden, organiseren en regelen.

Graag leggen wij uit wat je met KER kan doen en hoe.

Wanneer je KER gebruikt kan je altijd makkelijk terug naar het beginscherm door op het KER-logo onderin te klikken.

Klik rechts onderin op volgende voor meer uitleg.

Jouw profiel

Door rechtsboven te klikken op het gebruikersicoon kom je op jouw profielpagina. Hier kan je jouw profiel wijzigen.

Mijn organisaties

Klik op mijn organisaties om te zien welke organisaties bij jou in de buurt aangesloten zijn bij KER. Naast dat je op KER al veel kan vinden en regelen, kan een aangesloten organisatie nog meer extra’s bieden.

Mijn rapporten

Je kan via jouw profielpagina ook de rapporten van de zelftesten terugvinden. Dit doe je door te klikken op mijn rapporten.

Wel zo makkelijk om nog eens terug te lezen.

Wensenlijst

Door rechtsboven te klikken op het hartje, kom je bij jouw wensenlijstje.

Tijdens een zelftest, vanuit oplossingen voor jou en de agenda kan jij een product, dienst of interventie bij jou in de buurt toevoegen aan jouw wensenlijstje. Deze zijn later dus eenvoudig op deze plek terug te vinden.

Hier kan je vervolgens een product in jouw winkelwagentje doen of eenvoudig een dienst aanvragen.

Advies

Hier kan je snel en eenvoudig één van de zelftest doen of één van de adviesgesprekken aan huis aanvragen.

Zelftesten

Je start een zelftest door te klikken op één van zelftesten die je graag wilt doen.

Gesprek aan huis

Wanneer je liever een adviesgesprek aan huis wilt, klik je eerst rechts onderin op de knop gesprek aan huis.

Maak een keuze

Kies vervolgens het gewenste gesprek dat aangeboden wordt door een van de aangesloten organisaties.

Agenda

Met de slimme agenda kan je eenvoudig zelf of samen jouw dag en activiteiten inzichtelijk maken.

Dagstructuur

Je kan links onderin op de knop dag structuur klikken. Hier kan je jouw belangrijkste momenten van de dag vastleggen.

Nieuwe afspraak

Rechts onderin kan je kiezen voor nieuwe afspraak. Hier kan je een activiteit of taak toevoegen aan jouw agenda en contacten hiervoor uitnodigen.

Activiteit

Wanneer je een nieuwe afspraak toevoegt, selecteer je eerst de categorie. Daarna kan je typen wat het onderwerp van de afspraak is en wanneer en hoe laat deze plaatsvindt.

Contacten

Hierna heb je meerdere keuzes. Je kan een contact uit jouw contactenlijst toevoegen om dit samen te doen. Klik daarvoor op de knop contact selecteren.

Contacten

Je kan ook een nieuw contact uitnodigen. Klik dan op de knop nieuw contact.

Alternatieven

Het kan zo zijn dat je hulp en ondersteuning kan gebruiken bij een activiteit of dat je als mantelzorger niet de tijd hebt om te helpen. Daarom hebben wij ook direct alternatieven zichtbaar gemaakt in de slimme agenda. Deze worden aangeboden door organisaties bij jou in de buurt. De alternatieven vindt je direct onder de afspraak.

Favorieten

Staat er een goed alternatief tussen? Klik dan op het hartje om deze toe te voegen aan jouw wensenlijstje.

Opslaan

Vergeet jouw nieuwe afspraak niet op te slaan door te klikken op de knop opslaan rechts onderin.

Aanbod

Bij oplossingen voor jou vind je allerlei hulp en ondersteuning voor zorgeloos en veilig thuis.

Aanbod

Klik op een van de tegeltjes om te zien hoe jij geholpen kan worden.

Aanbod

In je buurt laat ondersteuning en activiteiten zien die geboden worden door verschillende organisaties.

Diensten laat de hulp (aan huis) zien die geboden wordt door Kruiswerk.

Producten bevat een assortiment die jouw huis veilig kunnen maken op de thema’s vallen, brand en inbraak. Maar ook producten die jouw comfort in huis verhogen.

Hulpmiddelen de locaties zien van thuiszorgwinkels in de buurt. Hier kan je onder meer terecht voor het lenen van krukken en het KER Alarmhorloge.

Filters

Je kan makkelijk een product, dienst of hulp in jouw buurt vinden door te klikken op de knop filters rechts onderin.

Meer informatie

Wanneer je iets gevonden hebt wat jou kan helpen. Dan kan je klikken op meer informatie.

Favoriet

Je kan ook kiezen om dit toe te voegen aan jouw wensenlijstje, zo is het product, dienst of oplossing in de buurt makkelijk terug te vinden. Klik hiervoor op het hartje.

Aanvragen dienst

Wil je een dienst aanvragen? Klik dan rechts onderin op aanvragen.

Aanschaffen product

Wil je een product aanschaffen? Klik dan rechts onderin op in winkelwagen.

Wij hopen dat wij het jou zo makkelijk mogelijk maken om zelf en met elkaar hulp te vinden, organiseren en regelen.

 

Kruiswerk en KER

Met KER meer Kruiswerk

Leden van Kruiswerk koppelen het lidmaatschap door het lidnummer en postcode in te vullen. Het lidnummer staat rechtsboven op de voorkant van de contributiebrief 2024.

Wat is mijn lidnummer?

Ben je jouw lidnummer kwijt of vergeten? Neem contact op met de ledenservice van Kruiswerk.

Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 13.00 uur op het telefoonnummer 0314 - 357 430. Je kunt ook een e-mailbericht sturen naar info@kruiswerk.nl

  1. Meld je gratis aan op KER.nl en maak een KER-account.
  2. Koppel je lidmaatschap aan je KER-Account door jouw lidnummer en postcode in te vullen. Het lidnummer vind je op jouw ledenpas of rechtsboven op de voorkant van de contributiebrief 2024.
  3. Je digitale ledenpas vind je online op je profielpagina van je KER-account onder 'Mijn organisaties'.

Je digitale ledenpas vind je online op je profielpagina van je KER-account in het gedeelte 'Mijn organisaties'.

 

KER (Krijg eigen Regie), helpt je eenvoudig zelf oplossingen te vinden en te regelen. KER kan je gebruiken op je laptop, pc, tablet of smartphone. Als lid heb je de volgende voordelen binnen KER:

Advies

  • Gratis Thuisscan
  • Gratis Hulp & Adviesgesprek

Agenda

  • Alternatieven en oplossingen in je buurt voor taken en activiteiten in je agenda

Aanbod

  • Toegang tot alle diensten van Kruiswerk (gratis of met korting)
  • 10 Procent korting op de producten van KER
  • Toegang tot het aanbod van ondersteuning en activiteiten binnen jouw gemeente

Meer informatie en lid worden van Kruiswerk

Neem contact op via dit formulier, mail je vraag naar info@ker.nl of bel 088 17 17 360 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 13:00).

 

MijnKer

In de adresbalk van je internetbrowser zie je mijn.ker.nl staan zodra je inlogt op jouw KER-account. Het is jouw persoonlijke omgeving van KER. In je KER-account vind en regel je veel soorten hulp. Je wordt er geïnspireerd en vindt er oplossingen om samen hulp te organiseren. Wanneer je de testen invut, ontvang je direct tips en oplossingen. Ook kun je producten en diensten op je favorietenlijst zetten (via het hartje) of direct kopen (in het winkelmandje plaatsen en bestellen).

KER kan je gebruiken op je laptop, pc, tablet of smartphone. Met een KER-account maak je kosteloos of met voordeel gebruik van:

  • Testen en advies aan huis
  • Ontzorgen bij dagelijkse taken
  • Activiteiten en diensten in de buurt
  • Hulpmiddelen en producten
  • Slimme agenda
  • KER Alarmering voor thuis en uit

Neem contact op via dit formulier, mail je vraag naar info@ker.nl of bel 088 17 17 360 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 13:00).

KER Alarmhorloge

KER Alarmhorloge algemeen

Je alarmoproep komt als telefoonoproep binnen bij je alarmcontacten. Het telefoonnummer dat zij in beeld zien is: +46 71 910 251 090 28. Vraag je alarmcontcaten dit nummer op te slaan, zodat ze het herkennen als een noodoproep van jou. 

Je alarmcontacten ontvangen ook een sms. De sms heeft als afzender KER.

Een alarmoproep komt als telefoonoproep binnen.

Het telefoonnummer is: +46 71 910 251 090 28. Sla als alarmcontact dit nummer op in je telefoon, zodat je het herkent als een noodoproep.

Je ontvangt ook een sms. Deze sms heeft als afzender KER.

Het is van essentieel belang om nooit iets op te laden zonder toezicht vanwege verschillende potentiële gevaren, waaronder:

  • Brandgevaar: Opladen van elektronische apparaten kan warmte genereren. Als er een probleem optreedt tijdens het oplaadproces, zoals oververhitting of kortsluiting, kan dit leiden tot brand.
  • Risico op elektrocutie: Oplaadkabels of stekkers kunnen defect raken, wat kan resulteren in blootstelling aan elektrische draden. Als een dergelijk defect optreedt terwijl het apparaat wordt opgeladen en er niemand aanwezig is om in te grijpen, kan dit leiden tot elektrocutie bij mens of dier.
  • Voorkomen van overladen: Overladen van batterijen kan schadelijk zijn voor de levensduur van het apparaat en zelfs tot beschadiging of brandgevaar leiden. Door het oplaadproces te controleren, kunt u voorkomen dat het apparaat te lang aan de stroom wordt blootgesteld.

Kortom, door altijd aanwezig te zijn tijdens het opladen van elektronische apparaten, kunt u potentiële gevaren minimaliseren en de veiligheid van uzelf, uw eigendommen en uw omgeving waarborgen.

Vraag eventueel een bekende of hij of zij je wil helpen.

Kom je er niet uit?

Mail je vraag naar klantenservice@ker.nl of bel 088 17 17 360 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00).

Het KER Alarmhorloge is een modern horloge, dat de tijd bijhoudt en extra bescherming biedt. In een noodsituatie druk je eenvoudig op de alarmknop van je horloge.

Zo krijg je snel adequate hulp.

  • Direct een spreekluisterverbinding
  • Alarmcontacten ontvangen een bericht en jouw exacte locatie in MijnKer.
  • Veilig thuis én onderweg

Meer weten

Heb je al een KER-account?

Log in en bestel je KER Alarmhorloge.

Inloggen en bestellen

Heb je nog geen KER-account?

Maak een account aan, log in en bestel je KER Alarmhorloge.

Account maken en horloge bestellen

  • Jaarabonnement van € 19,95 per maand.
  • Horloge € 95,- bij een jaarabonnement.
  • Eenmalige aansluitkosten € 25,-.
  • Eenmalige verzendkosten (bij online bestellen) € 7,95.

Voor leden van Kruiswerk

  • Jaarabonnement van € 14,95 per maand 
  • Horloge gratis bij een jaarabonnement.
  • Bij een jaarabonnement betaal je geen aansluitkosten t.w.v. € 25,-.

Het abonnement zorgt ervoor dat je met het horloge dag en nacht bij alarm bereikbaar bent met een eigen spreekluisterverbinding met locatiemelding. 

Meer weten en bestellen

Je bent lid van Kruiswerk voor €22,50 per kalenderjaar

Je betaalt als lid slechts € 22,50 per kalenderjaar voor het hele huishouden. Dit wil zeggen dat op één lidmaatschap, alle inwonende gezinsleden kunnen profiteren van de voordelen die met het lidmaatschap gepaard gaan.

Lid worden van Kruiswerk

Als het eerste alarmcontact de voicemail bij een noodoproep aan heeft staan, dan ziet het horloge dit als een beantwoording door de voicemail. De tweede contactpersoon wordt dan niet telefonisch gealarmeerd. Wel ontvangen beiden een sms-oproep. Bij nood kan je altijd opnieuw op de alarmknop blijven drukken en zal er elke keer weer een poging worden ondernomen om het eerste alarmcontact te bereiken.
 

In een noodsituatie druk je eenvoudig op de alarmknop van je horloge.

Je hebt direct een spreekluisterverbinding met de mensen die je als alarmcontact hebt ingesteld.

Zij ontvangen ook direct een bericht met jouw exacte locatie.

Zo krijg je snel adequate hulp.

Meer weten  

Je KER Alarmhorloge werkt in heel Nederland.

 

Mail je vraag naar klantenserviceinfo@ker.nl of bel 088 17 17 360 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 13:00).

 

Bestellen, betalen, retourneren & abonnement

Abonnementsgeld wordt via een automatische incasso maandelijks van je rekening afgeschreven.

Kruiswerk-leden kunnen tot 4 weken gratis een horloge uitproberen*. Dit kan vanaf 18 maart bij Medipoint in Doetinchem, Vorden, Winterswijk of Zutphen.

Uitleen van het horloge is uitsluitend in de Achterhoek en de Liemers.

Meer weten

Je bestelt het horloge via deze pagina.

Bij normaal gebruik van het horloge heeft men 2 jaar garantie op het horloge.

Naar de gebruikersvoorwaarden

Retourneren van het KER Alarmhorloge kan via de Klantenservice van KER. Stuur een mail naar Klantenservice@ker.nl of bel 088 17 17 360.

Heb je je horloge geleend bij Medipoint? Retourneer het horloge bij de betreffende Medipoint-winkel

De minimale duur van het contract is 12 maanden.

Naar de gebruikersvoorwaarden

Opzeggen van je abonnemnt kan via een mail naar de Klantenservice van KER: Klantenservice@ker.nl

Technische hulp

We internetten steeds vaker op mobiele apparaten, zoals de smartphone of tablet. Zet websites die je vaak gebruikt, zoals mijnKER.nl, op het scherm van je mobiele telefoon tussen de apps. Zo tik je op het pictogram en de website opent meteen.

Let op: om een website op je beginscherm van je mobiele apparaat te zetten moet je verbonden zijn met het internet, dit kan dus niet offline!

Stappenplan

In de video hieronder zie je hoe je het KER-pictogram op het beginscherm van je iPhone zet, zodat je snel toegang tot de KER-website krijgt.

Tips voor je begint:

  1. Zorg dat je verbinding hebt met internet
  2. Zorg dat je al een keer bent ingelogd bij mijnker.nl
  3. Selecteer bij het inloggen op mijnker.nl op het vakje ‘Onthoud mij’

 

Gedaan? Volg nu de vijf stappen uit de video:

  1. Ga naar mijnker.nl
  2. Klik op het middelste icoontje onderaan je scherm (een vierkantje met ene pijltje dat omhoog wijst)
  3. Kies de optie ‘Zet op beginscherm’
  4. Klik op ‘Voeg toe’ (dit staat rechtsboven in je scherm in het blauw)
  5. Ga terug naar je beginscherm. Daar zie je het pictogram van KER staan. Dit werkt nu als een app. Klik op het pictogram en mijnker.nl opent gelijk.

Videohandleiding: Zo zet je KER op je het beginscherm van je iPhone

Nog een tip: Klik in mijnker.nl op het vlak bovenaan ‘Hoe werkt KER?’ en krijg een rondleiding binnen KER.